---- Bug ----


A gép adatai:

Fesztáv: 720 mm

Hossz: 730 mm (vezérsíkkal)

Profil: -

Húrhossz: tőben: 165 mm, fülnél: 90 mm

Felszállósúly: 119 gramm

Szárnyfelület: ~7.5 dm2

Felületi terhelés: 16 g/dm2

 

A Bug egy kezdő HLG/DLG/F3K gép, melynek építése és repítése is nagy élvezet. >>Terve letölthető innen<<  Építésénél nagyon kell figyelni az alkatrészek súlyaira, hisz minél könnyebbre kell építeni a gépet. Az én gépem 1.5 mmes könnyű balsából van, kivéve a törzsbordákat, amik 3mmes normálból készültek. A kilépőléc a lehető legkisebb, 10*3 -as balsa, a belépő 2 mmes kör keresztmetszetű keményfa. A szárnyközép torziója 0.8 mmes könnyű balsából készült, az építésnél tartottam tőle, hogy nem fogja bírni a dobásokat, de semmi probléma nincs vele. A tolórudak 1.5 mmes szénrúdból vannak, 0.6 mmes hajlított acél végekkel, az illszetések zsugorcső és epoxy felhasználásával készültek. A törzs nem sima széncső, hanem az Origoban kapható félig üveg, félig szén cső 8 mmes átmérővel. A szárny főtartója 3 mmes széncső.A fólia OraLight.

Az elektronika egy 4 cellás, 350maHs Shark 2/3AAAs pack, két AS-36 RCM 3,6 grammos mikroszervó, a vevő egy Rex7-es :). Ennek az elektronikának a súlya ~60 gramm, a sárkány súlya szintén ugyanennyi. Az akkut és a vevőt tépőzár rögzíti. A két szervó szigetelőszalagba van tekerve és be van ragasztva a megfelelő pozícióban.

Az építéshez szinte mindenhol pillanatragasztót használtam, kivéve a törzsboom beragasztásához, ahol egy nagyon minimális epoxyt használtam. Módosítottam a terven, megnöveltem az orr hosszát kb. 30 mmrel, hogy még véletlen se kelljen súlyt tenni az orrába, jól előre lehessen tolni az akkut. Mint később kiderült, erre nem volt szükség, de jobb az óvatosság. A sárkány a pillanatragasztónak köszönhetően pillanatok alatt elkészíthatő, a bordák kivágása volt annyi kb. mint megépíteni a szárnyat. A szányat hátul egy 3 mmes műanyagcsavar tartja, elől egy 1.5 mmes széncsap, amit a törzs főbordája rögzít. A széncsap lukját a bordában érdemes megerősíteni egy 0.8 mmes rétegeltlemez-darabbal, mert a dobások során kilazul és elkezd mozogni a szárny.

A berepülés jól sikerült, kicsit játszottam a súlyponttal, ami így nekem 50 mmre került a belépőtől, majd 1.5 óra repülés következett és a szárnyvéges eldobások gyakorlása/megismerése. Féltem, hogy a szárnyvég nem fogja bírni, de meg sem nyekkent. Sajnos se fénykép, se videó nem készült a berepülésről.